perjantai 5. lokakuuta 2012

Jälkikasvua

Alex - esikoiseni.


Lapsistani minulla on ainoastaan se kuva ja näkemys, mikä on tullut omien kokemusten kautta, kotona ja arjessa. Harvoin tulee ajateltua millaisia lapset ovat muissa rooleissaan; Koulussa, harrastuksissa, työelämässä, kaveriporukoissa...


Kehun toki itsekin omia lapsiani, päivittäin, aiheesta ja välillä ilman aihettakin, ihan vain kannustukseksen vuoksi :) Mutta miten voikaan liikuttaa, kun äitinä saan ulkopuoliselta kehuja näistä samoista lapsista joiden kanssa "keskustelen" päivittän välillä ehkä isommillakin desibeleillä roskapussin viennistä, koiran kusetuksesta, huoneen siivouksesta, tiskikoneen tyhjentämisestä, pihan kolaamisesta, läksyistä...


Olenko minä kasvattanut nämä lapset, vai nämä lapset minut siksi ihmiseksi mitä olen tänään...

Ja vielä viimeisenä, muttei yhtään vähemmän rakkaana, bonus-tyttäreni, ihana Anette :)


Perjantai-ilta, suppiskeitto kiehumassa, ehkä vielä pieni sadekelin lenkki ja saunakin sattuu tänään olemaan sieni- ja omenavapaata vyöhykettä :) Siinäpä taas onkin hyvän viikonlopun alun ainekset kasassa...

7 kommenttia:

  1. Ihana postaus<3 Minäkin löysin itseni sieltä :)!JEE

    -Anette

    VastaaPoista
  2. Erinomaisesti olet kyllä lapset kasvattanut ja kauniita kuin mitkä -jokainen! : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Virpi :) Hienoja lapsia sinullakin, ja ihan tasan yhtä monta kuin minulla. Niin, ja sinullahan on jo pieni tyttärentytärkin, eli ohi kiilasit :)

      Poista
  3. Mä ajattelin, että oottekohan te Virpin kanssa siskokset, kun tuo Alex-juttu tuli. =) (luen myös Virpin blogia)

    Jännää, kun teillä on kaikki muut lapset tummia paitsi Lempi, miehesi taitaa olla tumma ja vain Lempi on sitten perinyt sinun vaaleuden. No, on meilläkin kolmella lapsella ruskeat silmät (minulta) ja vain yhdellä sitten vihreät (mieheltä). Tosiaan kauniita lapsia on jokainen ja myös ilmeisen hyvin kasvatettuja. Mua ihan hämmästytti, että joudut heille joskus desibelejä kohottelemaan, blogeista päätellen he on hyvin tottelevaisia lapsia. Ja mua aina ihastuttaa, miten tärkeänä lapsennekin pitää perhettä ja läheisiä. Meidän lapset ei oo tuollasia.. ei tasan ole äiti tyttären paras kaveri eikä todennäköisesti myöskään ihan kärjessä "ihailemani henkilöt" -listalla, hehheh. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Heli :)
      Lempi on perinyt mummon geenit, yksi siskoistani on samaa maata.

      Tarkemmin kun tuota desibelikeskustelua mietin, niin taitaa kyllä etupäässä olla niin, että eniten niitä lähtee tytärten keskinäisestä työnjaosta ja niiden järjestelyistä :) Minulle eivät oikeastaan paljonkaan laita vastaan, minä saatan joskus (turhaankin) vähän pimahtaa jostain joutavasta... Semmoistahan se on...

      Kyllä tytöt ovat aina olleet hyvin avoimia minulle kaikista asioistaan. Pyytävät lenkille ja saunaan, haluavat lähteä lomalle äidin kanssa, kehuvat kokkailuja... Mukavia lapsia kaikki ja aika vähällä lienee sitten olen päässyt murrosiän rytinöistäkin. Ehkä he tavallaan kasvattavat toinen toisiaan, ovat mielestäni aika läheisiä ja touhuavat paljon yhdessä.

      Alex on ollut Virpin kaupassa töissä, nyt on muualla, mutta edelleen tekee myös kaupalla hommia aina välillä. Olen tavannut Virpin pari kertaa, mutta lähemmin en ole vielä tutustunut. Minäkin seurailen blogiaan. On aivan ihana, Virpi kertoo avoimesti ja rehellisesti tunnelmiaan ja mukana on mielenkiintoisia terveysjuttuja.

      Poista
  4. onko alex ollut bb-ssä? koska?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä... En nyt muista vuotta, olikohan kolme vuotta sitten.

      Poista